Hvad hjælper dig med at sove?

En sund kost er nøglen til god søvn, men der er andre faktorer som du ifølge sleep zone kan ændre for at sikre, at du får nok afslappende timer. Spise fødevarer højt i visse næringsstoffer såsom serotonin, tryptophan, magnesium og folinsyre anbefales ofte af ernæringseksperter. Disse næringsstoffer arbejder for at fremme dybere søvn. Du bør også begrænse mængden af koffein i din kost. Alkohol og koffein er kendt for at forstyrre REM-søvn.

REM-søvn er et vigtigt stadium i søvnen, hvor øjnene bevæger sig bag øjenlågene, vejrtrækningen bliver dybere, og kroppen lammes. Denne fase hjælper hjernen med at behandle drømme og afbalancerer stemninger og giver energi til dagtimerne. Folk cykler fire til fem gange mellem REM og ikke-REM søvn hver nat. Over tid bliver ikke-REM-episoder kortere. En god nats søvn vil resultere i søde drømme.

Et andet vigtigt element i en sund nats søvn er temperaturen. Din krop har brug for et fald i temperaturen for at gå i seng, og et fald i temperaturen vil sende et signal til hjernen. Undgå at tilføje for mange lag tæpper til din seng; Placer i stedet det ene ben ud af sengen. Dette giver dig mulighed for lettere at køle af og falde i søvn hurtigere. På samme måde kan indtagelse af kiwi, bananer og mandler før sengetid også hjælpe dig med at falde i søvn hurtigere.

Et andet aspekt at prøve er at bruge hvid støj til at maskere bekymringer eller musik for at hjælpe dig med at sove. Mens hvid støj ikke er den mest effektive løsning på søvnløshed, kan musik og hvid støj hjælpe med stressrelaterede søvnproblemer. Lyt til musik med lav lydstyrke og bløde rytmer. Stærkt lys er også gavnligt, da de vækker kroppens parasympatiske nervesystem og nulstiller kroppens ur. Det er let at se, hvorfor folk med søvnløshed har problemer med at sove, og hvis du har problemer med at fokusere på noget andet, vil det hjælpe dig med at sove bedre.

Nogle mennesker sværger til urtete. En varm kop kamille te er blevet brugt til at hjælpe søvn i århundreder. Det er højt i melatonin, et hormon forbundet med mørke i den daglige lys-mørke cyklus. Men mens kamille te er beroligende og koffeinfri, anbefales det ikke til kronisk søvnløshed. Nogle mennesker parrer denne urtete med et magnesiumtilskud for at gøre det endnu mere effektivt. For dem, der stadig har svært ved at sove, kan kamille te være svaret.

Brug af visuelle billeder kan også hjælpe dig med at falde i søvn. Visualisering af ting i dit sind før sengetid kan hjælpe dig med at slappe af og sove godt. Visualiseringer kan også hjælpe dig med at falde i søvn hurtigere. Visualisering af din ideelle drøm kan hjælpe dig med at falde i søvn hurtigere. Prøv at fokusere på dine drømme i stedet for dine bekymringer. Det er bevist, at visualisering hjælper dig med at sove bedre. Hvis du har problemer med at falde i søvn, vil visualisering hjælpe dig med at falde i søvn hurtigere og lettere.