Teknologi forudsigelser for 2006 og refleksioner på 2005

2005 bogstaveligt tog verden med storm. De dramatiske begivenheder i den asiatiske Tsunami, de orkaner, der blæste gennem os Gulf Coast og jordskælv, der slugte dele af Pakistan har efterladt et uudsletteligt præg på 2005. Mens moder natur kaster en skygge på 2005, var det teknologi, der leverede den indvirkning, som resulterede i en stor udstrømning af donationer. Verden blev rørt af den menneskelige faktor set real-time i billeder og videoer. Dagens teknologi var i stand til at levere den grafiske gryn, der portrætterede de mareridt, forekommer en halv verden væk.

Teknologi menes normalt af som upersonlig, men noget skal anerkendes; uden teknologi ville de personlige elementer af tragedierne, 2005 ikke sandsynligt har været videregivet til omfang og aktualitet de var. Reflektere over 2005 og ser frem til 2006, teknologien vil utvivlsomt fortsat spille en væsentlig rolle i fremtidige både personlige og upersonlige.

I 2005 fødte Blogs til splogs, hvor meningsløs web skrabere genereret massive mængder af meningsløse indhold. Spam nået et helt nyt niveau, højre langs side den etiske debat af content scraping. Ophavsret har været trådt på og jeg forudser en ny vært af værktøjer, der vil dukke op for at beskytte indholdet.

SPAM og phishing-svindel var lettere at genkende, men at deres kredit, spammere fremviste deres kreativitet, at finde ekstra kanaler at oversvømme. Fra splogs forum spam så 2005 tech brugere spam som en af livets fortsatte ubehageligheder. Leder i en krystalkugle, frygter jeg, at social bookmarking bliver spam køretøj i 2006, svække værdien af en kollektiv stemme.

Desværre har blog mætning resulteret i web rod. På grund af øget konkurrence og enorme mængder af blogs på gratis hostede blog netværk tjenester, bloggere konkurrerer om publikum og webtrafik vil resultere i betydelige forladte indhold, roder på nettet med ubrugelige ramblings. Lethed af blogging, der resulterede i mætning vil være sin undergang. Troværdighed vil igen blive vigtigere. Journalist, der har lidt fra blogosfæren i 2005, vil have en udsættelse som troværdighed bliver et problem for bloggere. I 2006 vil web surfere søger flere kilder til at bekræfte fakta, og er afhængige af pålidelige respekterede kilder, community-indhold og samarbejde som Wikipedia er gonna lide og blive mindre relevant i 2006. Mens Wikipedia scorer godt i søgning, det ikke udføre så godt med nøjagtighed. Wikipedia-Fællesskabet er hjemsøgt af spam og som DMOZ, det er succes vil være sin undergang. Relevansen af vellykket samfund wiki vil blegne i 2006.

Mobiltelefoner er blevet personlig homing enheder, og det er tæt på umuligt at finde en mobiltelefon, der ikke er i stand til at manipulere med eller tage fotos, videoer, grafik og tekst beskeder ud over de traditionelle taleopkald. Det er sandsynligvis PDA bliver uddød i 2006, som rejsende flytte til en enkelt multifunktionsenheden. I 2007 MP3 vil afspillere sandsynligvis være en fælles funktion af mobiltelefoner.

Trådløse vækst er stadig værd at bemærke, som det har flyttet fra hotspots, at varme zoner, til varm byer. Philadelphia og San Francisco er førende måde som trådløs byer i 2006.

Hvad er i vente for 2006? Privatlivets fred er et varmt emne, der ikke kommer til at forsvinde. Google og den amerikanske regering kæmper en Big Brother billede. Datamining har foretaget indsamling af data meningsfuld. Anti-Google følelse er stigende. Google er faldet i unåde, mens Google har gjort venner på Wall Street, det har skuffet surfere, der har henvendt sig til Yahoo og MSN i stigende antal. 2006 vil sandsynligvis resultere varme op search engine krig med MSN og Yahoo scrambling for marketshare og Google gå en balancegang med privatliv fortalere på ene ende og monopol teoretikere på anden enden.

Google ønsker at tjene penge, og ligesom det eller ikke data, er en handelsvare. Google vil sandsynligvis bruge data fra deres forskellige ventures til at udvikle nye teknologier og personliggøre indhold. Konspirationsteoretikere mener, at Googles samlede data vil også blive brugt til at optimere de gebyrer for pay-per-click, påvirke organiske placering, eller værre endnu, sælges.

Googles vækst vil fortsætte med at motivere privatliv fortalere og dem i feltet teknologi bag opmærksomhed Truste bevægelsen, arbejde sammen, for at forbedre hvordan personlige oplysninger og oplysninger om abonnementer er brugt online. Jeg forventer, vi vil se en masse energi og indsats på dette område.

Personligt indhold vil være et modeord i 2006. Uanset om det er brugere at vælge Podcasts, iTunes, eller køb Amazon anbefalinger på nettet er indlæring hvor hen til cater indhold baseret på brugervalg og valg. Web surfere ser personligt indhold som genskabe kontrol over hvad de vil se, se eller lytte til. Fra Tivo til podcasting tager brugere tilbage kontrol. Men når web tjener indhold, der er baseret på tidligere surfingvaner, der er virkelig i kontrol?

I 2005, marketingfolk fik at vide i utvetydige vendinger, hvis de ikke bruger syndikering og RSS, ikke vil de overleve. Nå, har de en større chance for at få det rigtige. I 2006, skal marketingfolk bruge RSS-som en alternativ kommunikationskanal. Det vil ikke længere være forkant, vil det være et must for at overleve. Web surfere ikke længere forvente at give personlige oplysninger (en e-mail-adresse) for marketing materialer, de forventer at have et valg om, hvordan de ønsker at modtage indholdet.

Leverandører sælger gennem affiliate programmer mistet terræn i 2005. Udgivere fundet den nemme penge af pay-per-klik annoncering ikke behæftet med de iboende problemer med affiliate tracking og cookie-dræbere. Stigning i klik-svindel og indhold skrabe på AdSense-websteder vil endda vilkår og gøre affiliate programmer mere attraktiv i 2006.

Verden bliver mindre, og teknologiske fremskridt har ikke kun givet os tragedien, men også har åbnet døre og det globale marked er nu en farbar vej for små virksomheder. Jeg mener, at globaliseringen tendens vil fortsætte i 2006.

Top 10 Vindere forudsagt for 2006:

Cyber Security

VOIP

Opmærksomhed Data

RSS/Syndication

Copyprotection

Troværdighed

Beskyttelse af personlige oplysninger

Alternativ energi (genanvendelige brændstof, ren energi)

Indholdsfiltrering

VideoTunes (iTunes med Video)

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *